01/12/2020

In memoriam - Lazo Goluža

Danas je tužan dan za ljubitelje enigmatike i kvizova na ovim prostorima. U 85. godini preminuo je Lazo Goluža, otac TV kviza “Kviskoteka”, urednik kvizova “Brojke i slova”, “Kolo sreće” i drugih zabavnih emisija, te saradnik i specijalni savetnik enigmatskih revija "Kviz" i "Kviskoteka".

Gospodina Golužu upoznao sam kad sam debitovao na kvizu sa 16 godina. U tom ciklusu “Brojke i slova” iz 1987. godine nanizao sam maksimalnih 10 pobeda, ispao u četvrtfinalu, a dve godine kasnije postao šampion, na 1. Masters turniru “Brojke i slova”. Onda nisu postojali mobilni telefoni, fotoaparat nisam nosio, niti sam razmišljao o nekom slikanju, pa mi je kasnije bilo mnogo žao što nemam neku fotografiju s tim magom kvizova. No, igrom sudbine 9. jula 2019. došlo je i do tog zajedničkog fotografisanja, na dodeli nagrada za najbolje učesnike 11. Prvenstva Hrvatske u enigmatici. Kao šampionu tog prestižnog takmičenja uručen mi je specijalni kvisko i bila je to velika čast za mene da dobijem takvo priznanje iz ruku legende televizijskih kvizova. Životni put me je potom odveo u Zagreb, gde sada živim i radim u redakciji časopisa "Kviskoteka".

Zanimljivo da je gospodin Goluža sve ove godine imao uspomenu od mog oca, koji mu je, prateći me na snimanjima u Zagrebu, poklonio lep novčanik i taj poklon, kako mi je rekao, sa zadovoljstvom koristi. Eto, i jedan takav detalj pokazuje o kakvom dobrom čoveku je reč - zasigurno je mogao da kupi i nov novčanik, ali njemu je taj predmet imao neku sentimentalnu vrednost i nije hteo da ga menja. Počivao u miru i večna mu slava!

1 comment:

  1. Ako sam dobro čuo, na HRT 2 večeras od 20,05 biće prikazana jedna emisija "Kviskoteke".

    ReplyDelete