18/04/2016

Iz Milinove zaostavštine

Kolega Milan Sečujski poslao mi je vrednu pošiljku radova, ali ne njegovih, nego od legendarnog enigmate Milana Milina.

"Preturajući po ormaru koji veoma dugo niko nije otvarao, juče sam slučajno naleteo na svoje zabeleške sa kvizovkaškog turnira u Valjevu 1996. Na svoje oduševljenje, našao sam, između ostalog, u njima nekoliko rebusa našeg slavnog zagonetača Milana Milina, koje mi je tom prilikom skicirao. Ne verujem da su ovi rebusi, koje imam čast da vam predstavim nakon dve decenije, objavljeni u bilo kom časopisu (iskusnije kolege neka me isprave) – iz razloga koji će vam ubrzo postati jasni. Neobično, ali kao da su odlučili da se pojave baš sada i podsete nas da neke stvari ne treba zaboraviti",  kaže Milan Sečujski.

Kad pogledamo ko je danas na vlasti i kakvo je stanje u društvu, možemo reći da Milinovi rebusi nisu ništa izgubili na aktuelnosti. Zanimljivo je da sam jedan od ovih rebusa (REŽIM SRBIJE) objavio pre petnaestak godina u riječkom časopisu "Feniks", a pominjem ga i u mojoj knjizi "Put ka vrhu 3". Čini mi se da je Milin u časopisu "Kviz Braničevo" (koji je uređivao Branislav Nikić) objavio UŽASNO STANJE - SUZANA I STANKO, jer ta kombinacija mi deluje vrlo poznato.

NOSIOCI LAŽI (nos "I", ocila "ŽI")

ATAK NA SVE SLOBODE ("A" tak, "N" as veslo bode)

REŽIM SRBIJE (reži "M", "S" "R" bije)
UŽASNO STANJE (uža "S" no "S" tanje)
dopunsko rešenje: SUZANA I STANKO ("S" uzana i "S" tanko)

OCI LAŽU, NARODE (ocila, žuna, rode)
Ovde je Milan Milin napisao samo pribelešku, a ilustraciju je pripremio Milan Sečujski.

No comments:

Post a Comment