21/04/2019

Preporod u Italiji (2)

Zapise sa putovanja u Italiji bilo bi logično početi od prvog dana, ali budući da je ovo blog u kome enigmatika predstavlja glavni sadržaj, krenuću od samog kraja, odnosno jednodnevnog boravka u Milanu. Naime, uoči povratka kući posetio sam redakciju čuvenog časopisa La Setimana Enigmistika!

Ovakva poseta logična je posledica svega što sam u enigmatici radio u prethodnih dvadesetak godina kao takmičar, organizator, pisac i saradnik raznih domaćih i inostranih časopisa, predstavljajući na najbolji način srpsku enigmatiku. Novinari bi na ovom mestu mogli dodati i neke otrcane fraze, da sam bio ambasador koji je širom sveta pronosio slavu srpske enigmatike, gradio mostove prijateljstva i tome slično, što je u potpunosti tačno.

I pored svega toga, pitanje je da li bih išao na tako dalek put da se nisam ranije dopisivao sa Stefanom Bartezagijem, poznatim italijanskim novinarom i velikim ljubiteljem enigmatike, čiji brat Andrea je jedan od urednika ovog slavnog enigmatskog časopisa. Stefano Bartezagi mi je pomogao u pisanju knjige World of Anagrams (oko anagrama na italijanskom jeziku), tako da sam želeo da ga posetim u Milanu. Nažalost, upravo za vreme mog boravka u Italiji on je morao otputovati za Tajland, te smo se samo čuli preko Fejsbuka, no pozvao sam ga da dođe u Srbiju kad god poželi i bude moj gost.

U redakciji La Setimane ljubazno su me dočekali sekretarica, koja je Stefanova kćerka i gospodin Olivijero Fortunato, član redakcije. Naravno, ja sam im poklonio primerke moje knjige World of Anagrams, dok su oni meni dali najnoviji broj časopisa i olovke sa njihovim znakom, suvenire koji će me podsećati na ovu lepu posetu.

Redakcija odiše enigmatskom atmosferom, što možete videti i po fotografiji na kojoj je bista osnivača lista, Đorđa Sisinija. Sa desne strane je uramljena slika Grete Garbo i ja sam mislio da je ta ukrštenica bila na naslovnoj strani prvog broja, što bi bilo skroz simbolično imajući u vidu koliko je Greta bila enigmatična osoba. Međutim, kasnije sam čuo od Roberta Pauletića i Miroslava Cvetkovića da je na prvoj naslovnici (ne ovoj sa zida) 23. januara 1932. bila popularna meksička glumica, pevačica i igračica Lupe Velez. Nažalost, i u njenoj sudbini ima mnogo misterije, budući da je umrla sa 36 godina izvršivši samoubistvo pod nerazjašnjenim okolnostima.

Popodnevne časove u Milanu, pre odlaska autobusom za Ljubljanu, iskoristio sam da posetim nekoliko atraktivnih lokacija, no više o tome u nekom od narednih tekstova.

No comments:

Post a Comment