18/04/2015

12 najboljih radova u prvom kolu konkursa



13 comments:

  1. cestitam pobedniku. a cestitke i svim ostalim autorima. prvi put sam sklepao ovakvu zagonetku i hvala glasacima koji su mi dali glasove i dodelili mi visoko osmo mesto. bilo je jako lepih radova koji svakako zasluzuju svoje mesto u enigmatskoj literaturi.
    pozdrav svima, gaja.

    ReplyDelete
  2. Slažem se sa Gajom. Bilo je mnogo odličnih radova, čak su prilično dobri i neki koji su plasirani oko pedesetog-šezdesetog mesta. Konkurencija je bila takva da su uspeli da štrpnu tek poneki glas.

    ReplyDelete
  3. Tonci Milat19/4/15 23:14

    Cestitke Gaja, upravo sam primjetio da sam bas tvoj rad stavio na prvo mjesto! Svima puno srece i uspjeha i u narednim kolima, kvaliteta je stvarno visoka>)

    ReplyDelete
  4. Anonymous22/4/15 21:07

    Čestitam pobednicima, a organizatoru ipak preporučujem da objavi TABELU s glasovima, da vidimo ko je kako glasao. Čini mi se da se neko debelo obrukao! Ako ne bude sve javno i transparentno, glupo je dalje učestvovati!!! A moje ocene i obrazloženje izgledle su ovako:

    PO 3 POENA DOBIJAJU OVA TRI RADA: 21, 62, 89

    PO 2 POENA DOBIJAJU OVA TRI RADA: 17, 82, 85

    PO 1 POEN DOBIJAJU OVA TRI RADA: 30, 46, 88
    --------------------------------------------------------------------------
    NIKola ČD Pešić, Niš

    Prilikom ocenjivanja vodio sam računa o temi, smislenosti stiha i veze sa temom, rimi, ritmici (da svi stihovi imaju istu metriku) dužini pojma i umetnosti skrivanja. Eliminisao sam sastave u kojima se pri skrivanju upotrebljavalo neko ime, jer to i otkriva zadati pojam, nategnute stihove, bez duše, rime i ritmike. Izbegavao sam predugačke stihove jer je suština da se sa što manje reči uobliči zagonetka, dakle jezgrovito, tačno, asocijatiovno i logički. Tražio sam u opisima sinonime zadatog pojma, apozicije ili asocijacije na pojam i doneo napred navedenu konačnu odluku. Svoj rad pod br.30 sam vrednovao sa 1 poen iako mi deluje kao pobednički, ali to će odlučiti ostali učesnici.
    NIKola

    ReplyDelete
  5. Nikola, ako se neko bruka, to si onda ti, koji teraš priču koja nema smisla. Koliko si objektivan i koliko vredi tvoje mišljenje, dovoljno govori što si za pet radova koje si poslao dobio vrlo malo poena (9, 3, 1, 1, 0), a taj poen koji si dao za sopstveni rad (kako kažeš, "pobednički") bio je jedini poen za pomenuti rad. Neka ljudi slobodno pogledaju to što si sastavio, pa nek se uvere da su ti neki radovi bili prenategnuti (kriminalistika, matematika), pojedine teme glupe (Demi Lovato, Barnabir Vongar, koga briga za te ličnosti) i da s pravom, u ovakvoj konkurenciji, nisi mogao da prođeš dobro. Jedino ti je solidno prošla Nada Macura, tu si dobio tri "trojke" na duhovitost (glasali: Ivan Andonov, Nataša Petrović i Jelena Filipović). Preostali glasači za tebe bili su: Boris Babić 2 poena (Demi Lovato), Tomislav Popović 1 (Demi Lovato) i Gojko Mandić 1 (matematika).

    Ponoviću nešto što je odavno poznato, da se na raznim masovnim konkursima (ne samo kod mene, nego i na mnogim drugim enigmatskim i neenigmatskim takmičenjima) ocene ne daju u uvid. To se, kao prvo, ne radi iz praktičnih razloga, a drugo, postoji i nešto što se naziva poverenje i ugled, koji sam ja stekao kao dugogodišnji organizator sjajnih enigmatskih takmičenja. Konačno, ima još jedan razlog zbog koga je bitna tajnost glasanja - ako bih davao ocene na uvid, našli bi se neki ljudi da komentarišu "Zašto ti favorizuješ ovoga, a meni namerno ne daješ ocene", "Kako možeš da daješ poene nekim glupim radovima" i tome slično. U prvim godinama na šampionatu Srbije za anagramiste, kad su glasanje i komentarisanje bili javni, zbog toga se stvarala zla krv i tako nešto mi ne treba na takmičenju.

    Mislim da kvalitet radova koji su visoko plasirani (što su potvrdili svojim komentarima i razni učesnici takmičenja) dovoljno pokazuje da su ti optužbe potpuno neutemeljene. Međutim, nema problema, ako si ti (ili bilo ko drugi) toliko siguran u svoje sumnje, izvoli pa mi uplati 300 evra za žalbu, pa ako nešto ne valja u sabiranju, ja ti vratim novac i obrukam se za sva vremena, a ako je sve u redu, ta bezrazložna sumnja će biti iskorišćena u korisne svrhe, u štampanje moje knjige "Put ka vrhu 3". Šta ti misliš, da možeš tek tako da iznosiš neke neutemeljene optužbe protiv enigmate koji je u poslednjih 15 godina organizovao preko stotinu vrhunskih takmičenja, pa da se posle izvučeš uz "izvini"?

    ReplyDelete
  6. Tonči Milat23/4/15 10:26

    Nikola, neću se Zoranu miješati u objavljivanje kompletne tablice, to je stvar njegove procjene kao organizatora, ali mogu podijeliti s tobom svoj pristup ocjenjivanju i ukratko komentirati tvoje radove.

    Najprije, evo kako sam pristupio glasovanju: prošao sam kroz cijeli dokument i odabrao 18 radova koji su mi se činili vrijednim bodova. Potom sam radove usporedio redom po sljedećim kriterijima:

    1) povezanost stihova s rješenjem: više sam rangirao radove koji su imali logičnu poveznicu između rješenja i teksta, dodatno sam vrednovao one u kojima je ključni pojam skriven unutar pojmova koji s njime imaju asocijativnu vezu. Ovo je za mene bio najvažniji kriterij.
    2) duhovitost i jezgrovitost teme i stihova: malu sam prednost dao kratkim radovima ako su uspjeli zadovoljiti točku 1), dodatno sam vrednovao radove sa zanimljivom rimom.
    3) težina za skrivanje (dužina skrivenog pojma, suglasničke i samoglasničke skupine): obratio sam pozornost i na ovo, ali radovi koji su bili uspjeliji po tom pitanju najčešće nisu imali dobar umjetnički dojam.

    Oštro sam penalizirao upotrebu imena u stihovima, izlizane teme i nelogičnosti u sintaksi. Vjerujem da je dio zagonetke i to da se ne "telefonira" odmah gdje je ključni pojam skriven.

    Evo kako sam podijelio bodove:
    48. MILITARIZAM (stvarno mi se sviđa ovaj rad: dva ključna pojma upravo u ključnim stihovima, lijepo i kratko)
    50. NAVIJAČI (bonus za dvostruku rimu i križanje pojma VANDALI s rešenjem)
    60. PITA SA ZELJEM (tu se vidim svi slažu: sjajni stihovi, rješenje na neočekivanom mjestu)
    2 boda:
    19. EPSKA PESMA (bonus zbog pojma SPEVA)
    37. MALI EKRAN (uglavnom zbog uvodnih stihova i zanimljivog pojma za skrivanje, kraj je po meni malo slabiji)
    51. NIŽA KAMATA (čudi me da ovaj rad nije više rangiran, lijepi stihovi i lijep asocijativan pojam RATAMA u ključnim stihovima)
    1 bod:
    10. BANJALUKA (kratko i jasno, riječ ĆAKULANJE mi je mila, podsjeća me na mentalitet BANJALUKE, a križaju se u čak 7 slova)
    60. PETROSJAN (kratki i upečatljivi stihovi, umjereno težak pojam za skrivanje)
    i normalno, sebi sam dao bod za
    63. POKER APARAT (činio mi se mrvicu bolji od MADAGASKARA po mojim vlastitim kriterijima navedenima gore, iako je teži za skrivanje)

    U konkurenciji su još bili:

    TIN UJEVIĆ (za mene prvi ispod crte)
    TETRAPAK
    JESENJA MAGLA (vidim da sam tu pogriješio u procjeni)
    AVA GARDNER
    MATERINA MAZA (samo zbog korištenja imena je ostao ispod crte)
    PARADA PONOSA (stihovi su mi se činili nezgrapnima)
    PENZIONERI
    PROSTITUTKA (ovo je bio originalan rad u svakom pogledu!)
    VENECUELA

    Kad je riječ o tvojim radovima:

    1) DEMI LOVATO je već prežvakana ideja: ja sam u Kvizorami objavio palindrom DEMI LOVATO, KAKO TA VOLI MED, a nedavno je i Ilija imao sličan objavljen na TIO.
    2) MATEMATIKA je izlizana
    3) KRIMINALISTIKA: puno bodova za težinu, ali slab, slab umjetnički dojam: dio "MIR KRASAN" mi se uopće ne uklapa u stihove
    4) BARNABIR VONGAR: besmisleni stihovi, pročitao sam ga dva-tri puta samo zato što je bio tehnički najzahtjevniji od svih uradaka, ali nije bio ni u užoj konkurenciji
    5) NADA MACURA: ok, ovaj nije loš ali u kategoriji kratkih i duhovitih bilo je barem 5 boljih.

    Nadam se da ti ovaj feedback pomaže, Nikola.

    Lijep pozdrav,

    TOnči

    ReplyDelete
  7. Anonymous23/4/15 17:25

    E, fino! Evo dokaza koji potvrđuje moju sumnju da je *veliki* ZR sve namestio! Čini mi se čak i da je komentar izvenog TOnčija njegova pisanija, a sve zarad ubedljivog odgovora na moje prosto pitanje - gde je tabela kako je ko glasao?! U svim dosadašnjim takmičenjima, na kraju se objavi i sastav žirija ali i kako je ko od članova glasao. To sam činio i ja u izveštaju o FEZu! Tako su vrednovani anagrami u Enigmatici, tako je vrednovano takmičenje o rebusima i indirektima koje organizuje Nova zagonetka itd. Svi organizatori su jasno i javno otkrili svoje karte. Samo ih Zoran drži u rukavu i traži da mu neko veruje. Ko je lud, neka mu veruje. Mnogi su se već opametili. A i zašto bi mu neko verovao?! I ne samo njemu, no svakom. Mangup se još navodno vređa što tražim istinu na videlo. Kao, ko sam ja da njemu, čoveku s poverenjem, ne verujem i tražim crno na belo na uvid. E, neće moći više tako. Ja ću sve ove *izglasane* radove zajedno sa mojim postaviti na uvid širokoj masi, pa neka ceni. Ne tvrdim da su moji najbolji, zavisi kako i šta se ceni, ali će barem javnost moći da shvati o čemu se radi.
    NIKola

    ReplyDelete
  8. Nikola, zaista pričaš koješta, bez ijednog dokaza za svoje neutemeljene optužbe.

    Nemaš nikakvog razloga da se ljutiš zbog skromnih rezultata, kad sam ti (mada nisam morao) pokazao ko je sve glasao za tebe. Sve to možeš časkom da proveriš, pošto je tih glasača bilo malo. Poslao si nedovoljno kvalitetne radove, koji nisu bili dopadljivi široj publici, pa si tako i prošao. Ako ti zaista veruješ da si s takvim zagonetkama nešto oštećen, skroz si neobjektivan i ispadaš smešan pred kolegama.

    "Izvesni Tonči", kako ga ti potcenjivački zoveš, prošle godine postao je šampion Hrvatske u enigmatici, nakon takmičenja u sedam raznovrsnih disciplina, u konkurenciji brojnih uglednih enigmata iz celog regiona. Ja bih ga pre nazvao izvrsni Tonči, što je i opravdao sa dva plasmana među deset najboljih.

    To kako ti organizuješ svoj konkurs FEZ, mene se ne tiče. Tako ne rade svi, kao što pokušavaš da ubediš kolege. Na primer, kad sam više puta pobeđivao na konkursima "Kviskoteke" i "Kvizorame", tamo se niko nije javljao da sumnja u žiri i traži uvid u ocene. Nije bilo davanja ocena ni kod Bovana (kad je ranije pripremao Memorijal Milana Milina i "Naslovne anagrame"), ocene sudija se ne pokazuju javno ni na sastavljačkim turnirima na SOZAH, Enigmatskom vlaku i Enigmatskoj koloniji, ne vidimo ih objavljene ni kad je sastavljanje zagonetaka na Susretima enigmata Srbije niti na raznim drugim enigmatskim i neenigmatskim manifestacijama. To su neke stvari koje su nepraktične i nije obavezno da se rade.

    Na konkursu Anagrammy Awards, najuglednijem svetskom takmičenju za anagramiste (koje mi je poslužilo kao uzor za Međunarodno prvenstvo Srbije za anagramiste) već godinama se objavljuju rezultati samo sa brojem osvojenih poena. Za sve ovo vreme niko iz celog sveta se nije žalio i tražio da se pokažu ocene glasača (a bude ih otprilike kao i kod mene, dvadesetak, tridesetak). Ta sumnjičavost je, izgleda, samo ovdašnji specijalitet.

    Da zaključim - nemam nameru da trošim svoje vreme i pravim neke tabele, da bi pojedini dokonjaci i sumnjičavci analizirali kako je ko glasao i da im ja time nešto dokazujem. Kao što se moglo videti, potpuno sam u pravu i što se tiče javnog komentarisanja ocena i radova - dovoljno je bilo da Tonči i ja konstatujemo kako su Nikolini radovi skromnog kvaliteta i sujetni niški pesnik se očas posla iznervirao. Na takmičenjima koje organizujem očekujem da učestvuju ljudi koji su pošteni i dolaze da se igraju, koji prijateljski gledaju na to što već godinama trošim svoje vreme i znatna novčana sredstava za neke pehare, plakete, robno-novčane i druge nagrade (potrošim sigurno 200-300 evra godišnje na to što organizujem, ranije sam i više davao dok sam imao ušteđevine). Ko ne ume da ceni moje napore i nema poverenja u mene, ne treba mi u životu i može slobodno da zaobiđe ono što organizujem. Ostali će se ljudi lepo zabavljati i uživati u vrhunskim dometima kolega.

    ReplyDelete
  9. Anonymous24/4/15 09:07

    Zorane, što mi više objašnjavaš, sve više si sumnjiv! Lepo ti objavi tabelu, ili je pošalji meni, pa će sve biti rešeno! Ovako, da me ubeđuješ u nešto nemoguće - badava! U ponedeljak ću na fb postaviti sve *pobedničke* radove i mojih pet, pa neka narod vidi i proceni ko je u pravu.
    NIKola

    ReplyDelete
  10. Kao prvo, apsurdno je da daješ svoje radove na procenu kolegama, jer već sam ti naveo spisak ljudi koji su glasali za tebe. Od njih si dobio te mrvice poena i to je sve. Ti za jedan svoj rad pričaš da ima pobednički kvalitet i daješ mu poen, a preostala 23 glasača ti nisu dala za to nijedan poen. Dalji komentar o tvojoj objektivnosti je izlišan.

    Drugo, već sam ti rekao šta možeš da uradiš i ti (i bilo ko drugi) ako si toliko siguran u svoje sumnje - uplati 300 evra za žalbu i ako nešto ne valja, dobijaš svoj novac natrag i imaš satisfakciju da si bio u pravu. Džabe da me klevećeš i da ja menjam neku uobičajenu rutinu samo zato što si ti nezadovoljan svojim rezultatima - ne može. Naravno, nećeš se javiti ni ti, ni bilo ko drugi, jer kod mene je sve pošteno i nemate muda da proverite, nego samo znate da laprdate. A kad imate pred sobom očigledne dokaze da je urađena krađa (kao na primer u Vranju i Boru, kad takmičari s najboljim pojedinačnim učinkom nisu dobili pehare koje su zaslužili svojim rezultatima), onda ćutite ko pičke ili čak stajete na stranu prevaranta.

    ReplyDelete
  11. Tonči Milat24/4/15 12:51

    Vidim da se moj komentar, koji sam dao s najboljim namjerama, protumačio na prilično paranoičan, da ne kažem zloban, način. Nikola, kao što sam ja za tebe samo "izvesni" Tonči, bez obzira na moje uspjehe na hrvatskim natjecanjima, tako ni ja nisam upoznat sa stažem i reputacijom srpskih enigmatičara: iz tvoga sam komentara pomislio da si mladi i nadobudni enigmatičar koji je od svojih radova očekivao više (jer ton tvog odgovora nije odgovarao nekome s godinama enigmatskog iskustva), pa sam pokušao s kolegom detaljno podijeliti svoje dojmove i logiku kojom sam se vodio pri rangiranju, u nadi da će ista rastjerati (po meni ničim opravdane) sumnje i poslužiti kao orijentir za buduća kola. Po meni, a po svemu sudeći i po mišljenju drugih glasača, tvoji radovi u izuzetno jakoj konkurenciji nisu kotirali visoko. Prirodno je biti razočaran kada se ne ispune vlastita očekivanja, ali to ne znači da se vlastito mišljenje može iznositi bez imalo takta, uz poprilično neuvijeno prozivanje i moje malenkosti, unatoč svim mojim dobrim namjerama. Smatram se istinskim zaljubljenikom u enigmatiku i kad god mi to moj užurbani raspored dopusti, posvetim joj malo vremena, ako ne kroz sastavljanje, onda barem kroz konstruktivan komentar na blogu. Tvoj nastup smatram suštom suprotnošću toga, i razumijem Zoranovu reakciju.

    Rekavši sve to, ipak sam svjestan da sam i sam nehotice doprinio eskalaciji sukoba. Ne vidim neki bitan razlog zbog kojeg se Nikoli ne bi pomoglo da lakše spava time što će mu se tablica pružiti na uvid: mislim da je halabuka koja se diže na ovaj način veća od one koje se Zoran pribojavao kada bi glasovi bili javno vidljivi. U našoj maloj enigmatskoj zajednici, unatoč nekoliko trzavica, na kraju svi radimo na tome da stvorimo što ljepše zagonetke. Svoje sam glasove već javno obznanio i argumentirao, a to koliko su mi drugi dali glasova uopće ne utječe na moj dojam o natjecanju: uživao sam u sastavljanju, dobio dobru povratnu informaciju kad sam poslao radove (moj četvrti rad je, samo za ilustraciju, potpuno opravdano diskvalificiran zbog razlika u srpskom i hrvatskom jeziku, pa i na tome pohvale organizatoru) i na kraju uživao u radovima koje su drugi poslali, na način koji sam opisao ranije. Tko je kome dao koliko bodova na kraju je za mene posve nebitan detalj, ali kome isti treba, neka mu se i da na raspolaganje da s njime radi što želi.

    Just my 2 cents.

    Tonči

    ReplyDelete
  12. Tonči Milat24/4/15 12:56

    I budući da je čitava rasprava otišla negdje u neenigmatske vode, sada kada je kolo završilo mogu ovdje pokazati i moj neispravni uradak, unatoč neispravnosti meni je i ovaj bio drag, možda ga objavim negdje u Hrvatskoj:

    Dok je bio mlada nada

    Sumnjali su svi u njega

    „Košarkaš? Ma, šaka jada!

    Njemu manjka rad i stega!“

    Al' kad pod nogama gori

    Dob najednom nije bitna

    Zaludu vam prigovori

    Klasa mu je neupitna!

    Ugodno rješavanje!

    ReplyDelete