24/08/2016

Zagonetke iz Čačka

Tokom poslednjih godina ja sam jedini enigmata koji nakon takmičenja u sastavljanju zagonetaka (na SES i SOZAH) redovno postavlja svoje radove na uvid. Ostali takmičari ih uvek kriju ko zmija noge, jer bi se jasno videlo da su imali slabije komplete od mene i da su potpuno opravdane moje kritike na račun tročlanih žirija. Jedino se Pero Galogaža jednom prilikom javio da pokaže svoje zagonetke, pošto je i on smatrao da ga je naš žiri oštetio.

Proteklog vikenda, na Susretima enigmata Srbije u Čačku osvojio sam četvrto mesto. Imao sam neke fine radove, ali nažalost, postojao je i peti zadatak, koji je bio prilično težak (magični kvadrat 7x7, sa rečju PRELJINA na petoj poziciji). To me je na kraju koštalo boljeg plasmana, jer su Sreten Perić i Rešad Besničanin uspeli da sastave taj rad.

Zarad istinitog informisanja javnosti dužan sam još da kažem da Slavko Bovan priča gluposti da je žiri dobro obavio posao, jer meni je oteta bronzana medalja. Trećeplasirani Dragiša Cetić imao je neispravan kvadrat 7x7 (u kome je bila reč AKUTETZ!), ali su mu ipak dodelili tri boda, po jedan od svakog člana žirija. To je bilo taman dovoljno da me pretekne. Obrazloženje žirija je smešno, da se autor trudio i pokušao da napravi rad, pa mu zato pripada jedan bod. Po toj logici, mogao sam i ja da dobijem nešto, jer imao sam pokušaj u kome sam ukrstio nekoliko reči, ali precrtao sam taj rad jer smatram da je besmisleno da se dodeljuju bodovi za nešto što je neispravno. Ovo je kao kad bi neko sastavio anagram sa dve-tri izmene, pa tražio da mu se prizna bod jer se trudio.

Na kraju sam se ipak odlučio da ne ulažem žalbu, koja bi po zdravorazumskoj logici morala da mi bude usvojena. Dragiši sigurno više znači to treće mesto nego meni, tako da zašto da se zameram čoveku, nek se slika i raduje. Ostaje jedino nauk za neko sledeće takmičenje, tamo ću u sličnoj situaciji da napišem ŽMRLJ-FRLJ, pa ću tražiti bod za to što sam se trudio (a i ko kaže da ne postoji taj pojam, onomatopeja piskaranja u ukrštenim rečima).

No comments:

Post a Comment