23/09/2019

Veselo na 35. Susretima zagonetača Hrvatske

Od 20. do 22. septembra u Uvali Skot u Kraljevici održani su 35. Susreti zagonetača Hrvatske, na kojima je bilo pedesetak gostiju. Ova tradicionalna enigmatska fešta izvrsno je organizovana, tako da su u opuštenoj atmosferi gosti uživali i bilo je vrlo veselo.

Budući da odavno nisam bio na moru, ovde sam došao prevashodno sa željom da se malo osunčam i okupam, što sam uradio već u petak, iako Jadransko more u ovo doba godine nije toplo. Preskočio sam rešavačko takmičenje "Čvora", a ne bih se sigurno takmičio ni u preostalim disciplinama da me "Kvizorama" nije pozvala da im budem treći član ekipe u sastavljanju zagonetaka. Naravno, kad takav poziv uputi moj prvi enigmatski učitelj Boris Nazanski, to je nešto što ne mogu odbiti. Narod bi na sve ovo rekao - teško žabu u vodu naterati.

Na pomenutom takmičenju u sastavljanju zagonetaka "Kvizorama" je ubedljivo osvojila prvo mesto, tako što je Vladimir Kutnjak bio prvi, Boris Nazanski drugi, a ja četvrtoplasirani. Apsolutnu dominaciju naše ekipe sprečio je trećeplasirani Marko Mihaljević. Da li sam mogao i bolje da prođem - ne mogu da tvrdim, jer nisam video radove konkurenata, no u svakom slučaju, verujem da imam kvalitet za pobedu u pojedinačnoj konkurenciji i da će mi se na nekom od narednih takmičenja kockice složiti. Ovaj put za nagradu mi je pripao komplet ukoričenih časopisa "Feniksa", što će mi biti lepa uspomena.

Tokom svečane večere u subotu, na kojoj su dodeljene nagrade najboljim pojedincima i ekipama, ponovo je bilo veselo, no tu nije bio kraj našem alkoholizmu, jer u nedelju nam je priređen predivan izlet u Novi Vinodolski, u vinariju "Pavlomir". Počeli smo degustacijom domaćih rakija, gde sam probao odličnu smokovaču, zatim smo degustirali tri vrste vina, s kojima domaćini osvajaju zlatne medalje na sajmovima. Sada već gladni, navalili smo na odličan slavonski čobanac, možda ne toliko dobar kao kad ga pravi osiječki velemajstor kotlića Josip Dubrović, ali ja sam se skroz rasturio od jela.

Svakako da najviše zasluga za ovu organizaciju ima urednik "Feniksa" Pero Galogaža, koji je zahvaljujući svojim poznanstvima uspeo omogućiti enigmatima da dobiju još jedno zanimljivo druženje. Pored Pere i njegovih "feniksovaca", posebno se zahvaljujem kolegi Živku Barišiću (na slici), s kojim sam se u petak sreo u Rijeci, a on me je kasnije i dovezao do Kraljevice. Kad je taj dan počeo tako lepo, uz sunčano vreme, znao sam da će ovo biti skup na kome ću u potpunosti uživati.

Sledeće godine domaćin 36. Susreta zagonetača Hrvatske biće Orašje, gde živi poznati enigmata Nedjeljko Nedić. Šta li će nam kolega Nedić pripremiti, videćemo, ali poznajući njega siguran sam da će sve biti temeljno organizovano i da će enigmati moći ponovo da se dobro zabave. U to ime - živeli!

No comments:

Post a Comment