22/07/2016

Rezultati 1. Takmičenja u rešavanju anagrama (TURA)



Izveštava: Nenad Savić

Prva TURA (Takmičenje u rešavanju anagrama) nije protekla u uzbudljivoj borbi za prvo mesto, jer je jedino Zoran Radisavljević uspeo da napravi rezultat blizu stopostotnom. Čestitke Zoranu na zasluženoj i ubedljivoj pobedi, kojom je još jednom pokazao da je pravi majstor u ovoj enigmatskoj disciplini. Iza pobednika, na tabeli se izdvojio Rade Goljović, dok je Miloš Karna bio trećeplasirani, pred grupom izjednačenih pratilaca.

Svi anagrami osim onog pod brojem 42 su rešeni, s tim što je nekoliko rešio samo Zoran, a anagram pod brojem 49 jedino Bane Nikić.

Treba naglasiti da jedan broj takmičara večeras, zbog obaveza, nije bilo u mogućnosti da izdvoji punih 165 minuta, pa stoga njihov rezultat ne pokazuje koliko zaista mogu. Svim takmičarima se zahvaljujem na učešću, pokazanom trudu i umeću u rešavanju.
  
Konačan plasman: 1. Zoran Radisavljević 1425 poena, 2. Rade Goljović 974, 3. Miloš Karna 749, 4. Svetlana Jorgaćijević 669, 5. Dragiša Cetić 621, 6. Branislav Nikić 620, 7. Ilija Đurković 572, 8. Miodrag Mihailović 549, 9. Ivan Andonov 321, 10. Marko Tepavac 256, 11. Andon Koloski 164, 12. Darko Marković 103, 13. Mirka Šajić 80.

6 comments:

  1. Anonymous22/7/16 11:44

    Zorane, čestitam ti na pobedi i svaka ti čast za ovaj rezultat!
    Čestitke Radetu koji je sakupio mnogo bodova, a čestitke i Milošu i svim ostalim takmičarima.

    Velika zahvalnost Nenadu na organizaciji takmičenja. Anagrami su vrhunski, jedan bolji od drugog, meni je nemoguće izdvojiti samo neke za koje bih rekla da mi se najviše dopadaju.
    Rešenja sam pogledala tek sada i moram reći da ima dosta stvari za koje nisam nikad čula, pa te svakako ne bih ni mogla rešiti, a nekih rešenja se ne bih setila ni da sam pet dana buljila u njih, bez obzira što mi nisu bili nepoznati pojmovi. :D

    Zorane, koje nisi uspeo rešiti? (još uvek mi je nepojmljivo kako si uspeo skoro sve da ih rešiš, kako li tebi radi mozak? :) )
    A drugo pitanje je - kako se dolazi do skrivenog anagrama?

    ReplyDelete
  2. Svetlana, hvala na čestitki!

    Hvala i Nenadu što je osmislio izvrsno takmičenje, koje je predstavljalo pravi test za moždane vijuge. Dodatni zadatak se rešavao pomoću početnih slova iz rešenja 29 anagrama, a nisam uspeo da rešim jedino 42 (nepresušni izvor talenata) i 49 (samohodni višecevni lanser raketa).

    Što se tiče mog rezultata 53 od 55, nema tu nekog specijalnog objašnjenja, sem da je reč o veštini i talentu koji sam razvijao tridesetak godina. Verovatno mi je odgovaralo i to što su Nenadu i meni sfere interesovanja vrlo slične.

    ReplyDelete
  3. Ово такмичење је требало да носи назив ,,Докторска дисертација на тему решавање анаграма".Да је био обичан испит, онда Зоран би добио10, Раде између 7 и 8, Милош мршаву шестицу (дали?), а сви ми остали питали се шта нас је ово снашло.Хоћу да кажем како Ненаду не може се наћи никаква замерка (чак ни зарез :)за поставке анаграма, које ако анализирамо свака поставка асоцира директно на решење.
    Овакав сет задатака мислим да је примеран дати их решавати енигматима-професионалцима, а за нас ,,петолигаше" ипак треба припремити радове са средњом тежином.Иако да су учествовали и сви врсни енигмати са ових простора на овом такмичењу, не верујем да би много њих имали врхунске резултате.А убеђен сам да су више њих, макар из знатижеље, преузели задатке и сами себе тестирали.Јер који то енигмата не жели да види врхунски рад. Такав колкико знам ја, не постоји.
    И поред овог, уживао сам мало више од 2 и по сата трудећи се да решим што више анаграма. Мој резултат 9/55 није ни 20% решених анаграма.Није да сам задовољан, али што би рекла некад Сузана Манчић- више среће у наредном колу.
    Илија Ђ., ако желиш да поделиш с нама своје виђење овог такмичења, колико анаграма си решио, зашто ,,ова ноћ бије била твој дан"...Енигматски поздрав:)

    ReplyDelete
  4. Sa malim zakašnjenjem iznosim svoje utiske sa ovog interesantnog i veoma kvalitetnog takmičenja. Ne želim da uskratim Andona za svoju analizu i odgovor koji je tražio.
    Mislim da je ovako kvalitetno osmišljeno takmičenje zahtijevalo malo veći trud na propagandi i pojašnjenju pravila koja su bila prilično složena. Sve čestitke Nenadu na izvrsnim zadacima i Zoranu na domaćinstvu.
    Što se mog učešća tiče, uopšte nisam nezadovoljan postignutim rezultatom. Riješio sam 28 anagrama, za bolji rezultat mi je falilo vremena. Anagrami su bili vrhunski, ali vrlo teški i zahtjevni. Trebalo je tu i dosta znanja iz opšte kulture, pored same vještine anagramiranja. Kao što Andon reče, ovo takmičenje je bilo najprimjerenije enigmatima kojima su anagrami "uža specijalnost", i nije bilo realno da se neko ozbiljnije suprotstavi Zoranu. Anagramima se ne bavim mnogo (osim kao rješavač), i zbog toga ne mogu reći da sam "imao loš dan". Jednostavno, ima mnogo boljih takmičara od mene u ovoj vrsti zagonetke i ovo je realan rezultat.
    Naglašavam da sam uživao rješavajući Nenadove anagrame, i da je bilo još makar pola sata vremena, mnogi od nas bi vjerovatno uspjeli da poboljšaju rezultat, a poredak prve dvojice se ne bi promijenio.
    Pozdrav svima do sledećeg takmičenja!

    ReplyDelete
  5. Илија, хвала на одговору.
    Средином августа ове године, тачније од 10-тог до 17-тог августа, заједно са породицом биќу у Рафајловиќима, па ако у том периоду си негде у близини можемо се видети, лично упознати и остварити енигматски сусрет...

    ReplyDelete
  6. Andone, i ja sam u tom periodu na odmoru. Ostavi mi ovdje broj telefona ili pošalji na mejl ilijadj@t-com.me. Bilo bi mi drago da se upoznamo, možda ispadne prilika da se vidimo...

    ReplyDelete