17/07/2014

Prijatno veče u Francuskoj 7



U Udruženju književnika Srbije (Beograd, Francuska 7), 15. jula 2014. održano je veče enigmatike, na kome sam predstavio svoje stvaralaštvo. Pored nedavno objavljene knjige “Put ka vrhu 2“ (druge iz započete tetralogije sa mojim najboljim radovima) bilo je reči i o sjajnim knjigama za anagramiste "World of Anagrams" i "Svet anagrama", te o neobičnoj pesničkoj zbirci "123 lika u formi limerika". 

Kao što dolikuje najuspešnijem srpskom enigmati, ovo druženje za ljubitelje enigmatike i dobre pisane reči upriličio sam na mestu koje okuplja našu intelektualnu elitu još od 1905. godine. Ovim potezom sam se istovremeno založio da enigmatika dobije tretman koji zaslužuje, jer nju ne čine samo ukrštene reči i ne bi trebalo da se posmatra kao nešto što služi za popunjavanje prostora u novinama. Naprotiv, zagonetke su sastavljali i mnogi istaknuti književnici kao Vuk Karadžić, Petar Petrović Njegoš, Jovan Jovanović Zmaj, Branislav Nušić, Desanka Maksimović i drugi, što potvrđuje da imaju trajnu vrednost u kulturnoj baštini Srbije. Upravo zato jezičke bravure i igre rečima koje sam stvarao prethodnih tridesetak godina ne predstavljaju samo vrhunska dostignuća enigmatike nego i nešto što je obogatilo našu književnost.

Na ovom posećenom skupu govorili su pesnik i enigmata Radomir Mićunović, kao i istaknuti teoretičar enigmatike, dr Dinko Knežević, dok je voditelj bio pesnik Miljurko Vukadinović. Govornici su nizom doskočica i duhovitih komentara (jer, vrhunska enigmatika i treba da bude takva) učinili da predstavljanje mog opusa protekne u prijatnoj atmosferi. Nakon toga, odgovarao sam na pitanja posetilaca, a potom je nastavljeno neformalno druženje, na kome su pomenute knjige mogle da se kupe uz značajan popust. Zajednička konstatacija je bila da su ovakve promocije enigmatike nešto što bi trebalo češće priređivati.  


5 comments:

  1. Zahvaljujem se Sofiji Ikonić, Radomiru Jociću, Draganu Nikoliću, Tomislavu Popoviću, Marku Obradoviću, braći Đorđu i Milošu Karni i drugim ljubiteljima šaha, mozgalice, enigmatike i kvizova koji su izdvojili svoje vreme da prisustvuju ovom skupu.

    Mnogi ljudi su izrazili žaljenje što zbog bolesti ili obaveza koje imaju nisu mogli da dođu. Posebno mi je žao što se razboleo Nenad Savić, jer on je bio predviđen da govori kao recenzent knjige i neko ko se, s manje ili više uspeha, bavi pomenutim hobijima. Miljurko Vukadinović je ipak pročitao neke Nenadove rečenice iz recenzije, tako da je Nenad na neki način bio prisutan sa nama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Na žalost, uhvatio me je neki virus; sad smo svi u kući bolesni.
      Pozdrav svima, uz još jedno izvinjenje Zoranu jer nisam mogao da dođem.

      Delete
  2. Anonymous17/7/14 22:30

    A predsednik Enigmatskog saveza Srbije nije bio?

    ReplyDelete
  3. Ovo je ozbiljno pitanje ili šala?

    Na ovaj skup je došlo probrano društvo. Kad kažem probrano, ne mislim na to da moji gosti moraju biti vrhunski enigmati, jer daleko više cenim neke početnike koji su istinski zaljubljenici u enigmatiku od raznih prevaranata, nepoštenih i nekolegijalnih enigmata. Živaniću, Bovanu i njima sličnima ne da nije upućen poziv nego bi, da se kojim slučajem pojave na skupu koji ja organizujem, bili prvo zamoljeni da odu, a potom bi intervenisala i policija ako treba.

    ReplyDelete
  4. Sofija I.20/7/14 00:09

    Bilo je lepo druženje i drago mi je što sam bila pozvana !

    ReplyDelete