01/07/2014

Moje zagonetke sa SOZAH-a


Kao što sam i obećao, prikazujem sve što sam uradio na šampionatu Hrvatske u sastavljanju zagonetaka, održanom proteklog vikenda na 30. Susretima zagonetača Hrvatske u Kraljevici.

Ukoliko ste imali priliku da učestvujete na ovakvim turnirima, onda znate da je vremena za sastavljanje vrlo malo i da je kvalitet radova daleko od onoga što enigmati mogu da naprave u kućnim uslovima. Za neki visok plasman neophodno je da se urade svi traženi zadaci i da ti sastavi budu barem solidnog kvaliteta. 

Budući da kreacije nisu na vrhunskom nivou, moj predlog za neka buduća takmičenja bio bi da se vreme proširi na tri ili četiri sata i da svako može da ponese dva rečnika. To bi doprinelo da se ideje znatno uspešnije realizuju i da radovi budu kvalitetniji, a samim tim i da takmičenje dobije na značaju. Ovako kako trenutno funkcioniše na SOZAH i na Susretima enigmata Srbije, smatram da je to jurnjava na nivou brzopoteznog šaha, a kvalitet radova je daleko ispod onih koje vidimo na vrhunskim takmičenjima poput šampionata Hrvatske u organizaciji "Kviskoteke" ili Međunarodnog prvenstva Srbije za anagramiste. Ne mogu se nikako složiti sa mišljenjem da se na ovakvim brzinskim turnirima vidi pravo majstorstvo enigmata, jer ako je nakon toga urednik na muci šta da od takmičarskih radova pusti u časopis, a enigmati nemaju hrabrosti da svoje kreacije prikažu javnosti (jer znaju da su im radovi "truba"), onda je to antipropaganda enigmatike.

5 comments:

  1. Samo da napomenem neke stvari vezane za zadatke:

    1. Magični lik je morao da sadrži pojam UVALA SCOTT (mesto gde su održani 30. Susreti zagonetača Hrvatske)

    2. Kod ukrštenice je jedini uslov bio da kroz označeno polje prolazi neki glavni grad u Evropi.

    3. Rebus je morao da sadrži naziv barem jednog morskog plovila.

    4. Anagramna tema za sve takmičare bila je "Brodogradilište u Kraljevici".

    5. Kod piramide je početni upisani pojam bio REGATA, a takmičari su imali zadatak da to prošire koliko mogu.

    ReplyDelete
  2. Tonči Milat2/7/14 10:05

    Čestitke na lijepom uspjehu, Zorane! Strašno mi je žao što nisam uspio otići, do posljednjeg trenutka sam mislio da ću uspjeti barem proći kroz Kraljevicu po povratku s Lošinja, ali zbog vremenskog škripca morao sam prema Istri preko Brestove. Eh, možda dogodine!

    Mislim da su zagonetke lijepe, uzevši u obzir vremensko ograničenje: rješavači će cijeniti da su svi pojmovi poznati, tako da je po meni format natjecanja u redu.

    Nakon letimičnog pogleda, piramida se da proširiti s "CENTIGRADNA" (npr. ljestvica), iako mi je iz nekog razloga najprije na pamet palo englesko WATERING CAN :D

    ReplyDelete
  3. Hvala, Tonči. Mislim da žiri ne bi priznao tu reč CENTIGRADNA zato što nije pridev u srednjem rodu (čuo sam da meni nisu računali bod za GARANTNE). Posle sam se setio da na tom mestu može da se stavi afera IRANGATE. Možda ide neko proširenje na 11 slova ako se kao "desetka" stavi ARGENTINKA.

    ReplyDelete
  4. Evo Zorane,križaljka koju sam ja sastavio na SOZAHU i za koju sam ocijenjen sa 15 bodova ( premda nije uobličena kao tvoja).

    ZORADUBROVAČKA
    APANAŽA DET UP
    OE KRIZA MORALA
    SRMA ČA AMORET
    TAVRIA ŠLAPA I
    RT ARNIKE ILAN
    OON MILENIJ RK
    GRAĐANI CALAISA

    ReplyDelete
  5. Kombinacija je OK i lepo si ukombinovao te dve "četrnaestice". Da li je možda moglo i bod-dva više, to bih mogao da kažem kad bi video one radove što su dobili po 17 i 18 bodova.

    ReplyDelete