Nakon tamne faze stvaralaštva, od 1887. do 1900. godine, početak dvadesetog stoljeća donio je Otonu Ivekoviću prijelaz u šarenu fazu, koji se očitovao promjenom i na stvaralačkom i na privatnom planu. Zbog nesuglasica s kolegom Vlahom Bukovcem oko postava austro-ugarske izložbe u Petrogradu, Iveković napušta Društvo hrvatskih umjetnika. Unatoč razlazu, Bukovac je ostvario izrazit utjecaj na Ivekovićevo stvaralaštvo, što se posebno uočava u rasvjetljavanju palete.
Iveković 1902. godine započinje ciklus kompozicija velikoga formata posvećen radovima na selu, čime je uobičajenim prizorima iz seljačkog života podario veći značaj i uzdigao ih u razred povijesnih prikaza. Djela nastala u spomenutom ciklusu karakteriziraju svijetli tonovi žute, zelene i crvene boje. U ovom dijelu stvaralaštva nastaju i Ivekovićevi najpoznatiji povijesni prikazi, a 1905. slika Dolazak Hrvata na Jadran, nastavljajući temu koju su u hrvatsko povijesno slikarstvo unijeli njegov nekadašnji učitelj Ferdo Quiquerez i Josip Franjo Mücke. Kompozicijski se nadovezuje na shemu svojih prethodnika, ali u odnosu na njih šȋrī kadar i rastvara pejzaž. Sukladno onome što pokazuju djela iz šarene faze, sliku ispunjava svjetlošću, svijetlim tonovima, te bogatom dekorativnošću u izvedbi likova.
LINK ZA SKANDINAVKU
narudžbine za knjigu šaljite na mejl zradisavljevic@yahoo.com
No comments:
Post a Comment