Povratak razmetnoga sina slavno je ulje na platnu baroknog slikara Rembrandta van Rijna iz 1669. godine.
Ova slika, koju je naslikao netom prije svoje smrti, posljednja je u seriji vjerskih slika i posljednje veliko djelo s likovima u prirodnoj veličini, a može se reći i jedno od njegovih najdirljivijih djela koje prikazani trenutak razvlači u vječnost. Raspoloženje nježne tišine tako gledatelju može sugerirati da pripada ovoj skupini. Ta poveznica možda je snažnija i intimnija nego u bilo kojem njegovom ranijem djelu. Naime, umjetnici 17. stoljeća istraživali su različite dijelove iz života razmetnoga sina, koji je često prikazivan kako troši svoje nasljedstvo na piće i žene (kao što je uostalom radio i Rembrandt 1637. godine na slici Razmetni sin u krčmi, gdje je prikazao samoga sebe kao razmetnog sina). Međutim, ovdje je prikazan trenutak kada je novca nestalo i sin se, osiromašen i obeščašćen, vraća doma gdje nalazi zagrljaj dobrodošlice. Kako je zabilježeno u Novom zavjetu: "Oče! Sagriješih protiv Neba i pred tobom! Nisam više dostojan zvati se sinom tvojim... Otac reče slugama, da priprave veliku gozbu i zakolju ugojeno tele, jer sin bijaše mrtav i oživje, izgubljen bijaše i nađe se!"
Rembrandt je ovom slikom postigao jedinstven izričaj tuge i oprosta. Tumačeći kršćansku ideju milosrđa s izvanrednom svečanošću, kao da je ostavio duhovni testament svijetu.
narudžbine za knjigu šaljite na mejl zradisavljevic@yahoo.com
No comments:
Post a Comment