31/03/2021

In memoriam: dr Ivan Klajn

Prethodnih desetak dana, zbog raznih obaveza koje sam imao, nisam ništa objavljivao na blogu. Taman kad sam hteo da pustim neke izvrsne radove što sam napravio za "Kviskoteku", zatekla me vest o smrti našeg čuvenog filologa, dr Ivana Klajna, koji je preminuo u 85. godini.

Gospodin Klajn bio je veliki ljubitelj enigmatike, između ostalog zaslužan je za pojavu potiraljke u časopisu "Kviz", koja je ubrzo postala popularna zagonetka. Povremeno smo se dopisivali mejlom, a poslao mi je i neke zanimljive priloge za blog. Pre nekoliko godina smo se i lično upoznali, kad je bio gost na promociji moje knjige "Put ka vrhu". U tri navrata bio sam gost u njegovom stanu u Zemunu i to su bili sjajni razgovori o enigmatici i srpskom jeziku, ali i o muzici, filmu... U društvu takvog erudite imaš šta da čuješ i naučiš, a meni je drago što je gospodin Klajn uživao u mojim knjigama. Posebno mi je priznanje to što me je spominjao u svojim tekstovima i napisao da je od mene mnogo naučio o enigmatici.

Mada je poslednjih godina imao problema sa vidom, dr Klajn je ipak i dalje pisao zanimljive knjige i članke o lingvistici, na radost čitalaca. Ostavio je neizbrisiv trag, većeg autoriteta za ovu oblast mislim da nismo imali. Neka mu je večna slava!

No comments:

Post a Comment