01/01/2019

Još jedna pobeda za kraj uspešne godine!

U nedelju, dok je trajao turnir u rešavanju rebusa, sa prijateljima Rankom, Jankom i Nedom otišao sam u "Tehnolog's dogs" na pab kviz i u konkurenciji 12 ekipa naš "Tamburaški štim" zauzeo je prvo mesto. Mada smo loše startovali, na kraju smo imali tri boda prednosti nad drugoplasiranom ekipom i pobeda nam nije dolazila u pitanje.

Na taj simboličan način, završena je godina u kojoj sam imao sjajne rezultate i potvrdio zašto sam već godinama najuspešniji srpski enigmata. Naravno, najveći uspeh je što sam zauzeo prvo mesto na Prvenstvu  Hrvatske u enigmatici, koje organizuje zagrebački časopis "Kviskoteka", uz dve pobede u pojedinačnim disciplinama (sastavljanje anagrama i skandinavke sa čahurama). Neki nedobronamerni ljudi su ovo vrlo teško podneli, preostalo im je samo da se iščuđavaju ili teše sami sebe kako nisu prošli rđavo. Dok su oni u svom poznatom maniru ispaljivali otrovne strele, pokušavajući da me ometu na putu ka vrhu, ja sam ćutao, radio i na kraju se domogao prestižne šampionske titule.

Na Susretima enigmata Srbije u Sremskoj Mitrovici takođe sam bio najuspešniji učesnik, na Enigmatskoj koloniji u Somboru delio sam prvo mesto. Pored ovoga, vredi spomenuti da je u januaru 2018. moj rad pobedio na glasanju za Anagram godine, no taj uspeh se ipak odnosi na 2017. godinu, pa će tako biti i zabeležen u statistici.

Što se tiče kvizovke, krajem januara 2019. me čeka meč za prvaka Srbije sa Markom Obradovićem, u kome branim titulu prvaka. Marko je izvanredan igrač i ovo će biti veliko iskušenje, no pokušaću da startujem i ovu godinu u šampionskom stilu. 

Šlag na torti bio je što sam završio enigmatsku tetralogiju "Put ka vrhu", objavivši zbirku mojih najboljih anagrama na srpskom i engleskom jeziku. U knjizi "Put ka vrhu 4" se, pored brojnih blistavih radova kojima sam pobeđivao na domaćim i međunarodnim takmičenjima, nalazi i jedna književno-enigmatska bravura, rekordna anagramna poema od 2726 slova napravljena od kompletnog teksta i naziva pesme Laze Kostića "Santa Maria della Salute". Pomenuta knjiga predstavljena je u Medija centru, Udruženju novinara Srbije i na književnoj večeri u novosadskoj Gradskoj biblioteci, objavljeni su prilozi u "Ilustrovanoj politici", "Dnevniku", "Enigmatici", gostovao sam u veoma gledanim emisijama na televizijama N1, RTS, RTV Vojvodina, prilog su napravile kolege iz Radio-Televizije Republike Srpske, a bio sam gost i na Radio Beogradu. Najviše mi znači to što je knjiga naišla na pohvale ne samo od ljubitelja enigmatike, nego i od uglednih pesnika, pisaca, doktora književnosti, profesora filozofije i drugih učenih ljudi, koji su istakli da moja dela ne samo što su vrhunske enigmatske knjige nego imaju i značajnu književnu vrednost. Uostalom, kad jedan akademik, naš čuveni lingvista dr Ivan Klajn, kaže da je čitajući moje knjige mnogo naučio, mislim da veća pohvala i preporuka nije potrebna.  

No comments:

Post a Comment