06/10/2015

Radovi sa takmičenja u sastavljanju anagrama

Na takmičenju u sastavljanju anagrama tri teme, koje pružaju dobre kombinatorne mogućnosti, odabrao je Aco Janković, iskusni anagramista koji je jedne godine bio i pobednik ovog takmičenja. Sve pohvale na tom izboru, bilo je zanimljivo i teško taman koliko treba da bude.

Prethodnih godina na takmičenjima uživo nisam bio nikad plasiran ispod drugog mesta, takođe sam više puta i na takmičenjima u Hrvatskoj imao najbolje anagrame kad su bili deo sastavljačkih takmičenja. Naravno, to ne znači da ja moram uvek da pobedim, ali samo govorim da u ovakvim brzinskim takmičenjima malo ko može da napravi nešto bolje od mene. Ovaj put, žiri je procenio da su to uspeli Gordana Jovanović - Šarić i Slavko Bovan, sa čime se apsolutno ne slažem i smatram da sam zasluživao pobedu, a ne treće mesto.

Posebno me ljuti što su članovi žirija bili enigmati koji zajedno u životu nemaju sastavljenih anagrama koliko ja, na primer, uradim i objavim za manje od godinu dana. Mislim da je po svojim anagramističkim kvalitetima jedino Dragan Matović mogao da bude član žirija, dok su tu zalutali kolega Karlo Vereb (kome su specijalnost ukrštenice) i Zoran Milošević (prema bazi Dinka Kneževića, nema nijedan objavljen anagram u časopisima!). Ja verujem da su oni svoj posao obavili iskreno i pošteno, bez namere da nekog oštete, ali ne razumem dve stvari. Prvo, otkud nekome ideja da ih predloži za žiri, a drugo, kako nekom može pasti na pamet da prihvati odgovornu obavezu u nečemu čime se uopšte ne bavi? Ovo nije izbor za mis, pa da svako može da bude član žirija, već disciplina u kojoj je potrebno znanje i iskustvo, kako bi se na zadovoljavajući način mogli rangirati radovi takmičara.

No comments:

Post a Comment