11/12/2014

Lako do nove titule!

Na ovogodišnjem Anagramnom kupu Srbije nije bilo dileme oko pobednika. U sve tri takmičarske kategorije imao sam visoke plasmane i to mi je na kraju donelo ubedljiv trijumf. Mnogo neizvesnija bila je borba za preostale pozicije, tako da je do "srebra" stigao Branko Bjeličić, koji je prijavio samo dva rada, ali je sa oba osvojio veliki broj glasova. "Bronza" je pripala Nenadu Saviću, a za jedan bod kratak je ostao Ivan Andonov. Na glasanju za najbolji anagram na takmičenju pobedio je Branko Bjeličić, čiji anagram je glasio: SVUD KOBAJAGI NADZIRU STANJA ZA IZBORNE PROCESE! (Organizacija za evropsku bezbednost i saradnju).

Budući da su takmičari bili vremenski ograničeni, može se reći da je ovaj premijerni turnir preko interneta doneo sasvim zadovoljavajući kvalitet anagrama. U plasmanima nije bilo većih iznenađenja, jer "velika četvorka" (Radisavljević, Savić, Andonov, Bjeličić) je opravdala kvalitet koji godinama demonstrira na Međunarodnom prvenstvu Srbije za anagramiste. Najveće osveženje je predstavljao Kosta Željski, čiji duhoviti anagramni izrazi su nasmejali glasače, dok je iskusni Dinko Knežević sastavio korektne radove, ali nedovoljno ubojite. Stipan Medo je imao lep anagram u trećoj kategoriji, ali i velike promašaje u prve dve, pa se iz tog razloga nije umešao u borbu za visok plasman. Kod ostalih takmičara se vidi da ih je sputao vremenski faktor, jer na šampionatu Srbije i drugim takmičenjima umeju da sastave znatno bolje radove.

Konačan plasman na 13. Anagramnom kupu Srbije: 1. Zoran Radisavljević 26 bodova (8+8+10), 2. Branko Bjeličić 16 (6+10+0), 3. Nenad Savić 16 (10+3+3), 4. Ivan Andonov 15 (3+6+6), 5. Kosta Željski 14 (4+5+5), 6. Dinko Knežević 13 (5+4+4), 7. Stipan Medo 9 (0+1+8), 8. Dejan Spasić 5 (3+0+2), 9. Luka Pavičić 4 (0+2+2), 10. Ilija Ozdanovac 1 (1+0+0), 11-13. Miodrag Bata Babović, Darko Marković, Uglješa Radović, bez bodova.

12 comments:

  1. Честитке свим учесницима, а нарочито најбољима! Иако је време за састављање радова било ограничено, анаграми су врхунски. Моје је задовољство што сам у овако јакој конкуренцији остварио пласман у топ-5. Живели!

    ReplyDelete
  2. Kako je moguće da ti kao organizator takmičenja budeš i učesnik u takmičenju?. Ti postavljaš teme, određuješ satnicu, daješ rokove, sakupljaš radove, tebi se šalju ocene sudija - ti si sve i svja takmičenja, kontrolišeš sve, imaš na dlanu sve radove i možeš i unapred i unazad da sastaviš nešto bolje od konkurencije i naravno da pobediš, što ti je osnovni i glavni cilj. Organizator je organizator i on SE NE TAKMIČI!!!!!. Ako želiš da se takmičiš, onda neko drugi, neutralni, treba da postavi zadatke, odredi rokove, sakupi radove učesnika, pošalje sudijama, pokupi njihove ocene i saopšti rezultate. E onda brale da te vidimo!

    ReplyDelete
  3. Ni na kraj pameti mi nije bilo da će organizator, možda i autor tema za anagramiranje, biti i natjecatelj ! To tako ne ide! I ako ćemo biti krajnje cinični- zar nije mogao( ne tvrdim da je) zloupotrebiti okolnosti i puno ranije se upustiti u avanturu anagramiranja, i to uz pomoć stroja! I sad, na kraju,likovati! Na kraju:"Car je gol"!

    ReplyDelete
  4. Lako do nove titule!
    "Na ovogodišnjem Anagramnom kupu Srbije nije bilo dileme oko pobednika. U sve tri takmičarske kategorije imao sam visoke plasmane i to mi je na kraju donelo ubedljiv trijumf. "
    Sve je ,dakle, rečeno već u uvodu izveštaja!

    ReplyDelete
  5. Anonimna, zlonamerna piskaranja u principu ne zaslužuju da se komentarišu, čak bi trebalo i da se brišu, ali evo ipak mog kratkog odgovora.

    Kao prvo, nemam ja šta da dokazujem bilo kome. Pobeđivao sam do sad nebrojeno puta ne samo na redovnim konkursima, nego i na takmičenjima uživo u sastavljanju anagrama, koja su održavana na Enigmatskoj koloniji, na Susretima enigmata Srbije, Memorijalu Tomislava Munišića, imao sam najbolje anagrame na SOZAH i Enigmatskom vlaku... Sastavljam radove superiornog kvaliteta, na pomenutim takmičenjima anagramista jedan jedini put sam bio slabije plasiran od drugog mesta (i to samo zbog toga što sam morao da otputujem u Beograd na neko testiranje za kviz).

    Zašto sam kralj anagrama, potvrđuju još i 22 nagrade na nezvaničnom prvenstvu sveta Anagrammy Awards, pobede na velikim konkursima "Kviskoteke", "Kvizorame", "Božidar Vranicki", pet šampionskih titula i četiri anagrama godine na Međunarodnom prvenstvu Srbije za anagramiste, sedamdesetak pobeda na glasanjima za Gran Pri i 13 titula anagramiste kola... Napisao sam knjigu "World of Anagrams", za koju vodeći svetski anagramisti kažu da je najbolja u toj oblasti enigmatske literature. Svako ko se iole razume u enigmatiku poštuje i ceni moj rad i zna da sam najbolji, jedino neki anonimni, zavidni glupanderi mogu da osporavaju moje rezultate i insinuiraju da nešto nameštam.

    ReplyDelete
  6. Skrenuo si na pogrešan kolosek. Niko ti ne osporava sposobnost i kvalitet, niti brojne pobede i sve što nabrajaš. Stvar je u tome da si TI kao organizator takmičenja u ogromnoj vremenskoj prednosti (a u komentarima se upravo više puta navodi da je KRATKO VREME zasmetalo nekima da urade bolje anagrame). Ti si možda pre nedelju dana izmislio zadatke i onda veslao, veslao, veslao i stigao do željenog cilja - kvalitetne anagrame. Osim toga mogao si uvek da iskoristiš za sebe neke zgodne reči od tuđih anagrama i sastaviti bolje, jer ti sakupljaš sve što takmičari pošalju, a ne znaju ko je i šta sastavio i poslao. Zato UVEK postoji sumnja u nameštanje. Čak i kad bi moglo da ti se apsolutno veruje u poštenju i objektivnosti - organizator takmičenja NE SME da učestvuje na istom takmičenju. Na ovakav način samo kvariš i srozavaš kredibilitet svog umeća i rezultate i nagrade koje si postigao i osvojio. Tvoja pobeda bi bila čista kao suza da smo svi imali iste uslove za takmičenje: nezavisnog neutralnog organizatora i sudiju, istovremeno informisanje o temama za takmičenje i isto vreme na raspolaganju za to. Vrlo je moguće da bi i tada pobedio, ali tu pobedu niko ne bi mogao da ospori i da baci makar i trun na nju. Ovako ... možeš da se pravdaš do iznemoglosti, ali brate - kriv si, nema ti spasa.

    ReplyDelete
  7. Ajde ne lupaj više, molim te.

    Na raznim takmičenjima uživo, koja su trajala najčešće oko dva sata, sastavljao sam odlične anagrame od 35-40 slova, koje većina enigmata ne bi umela da sastavi ni da im damo mesec dana.

    Sve što je bilo na ovom takmičenju sastavljao sam u realnom vremenu. Takmičenje je počelo s minutom zakašnjenja, jer sam zadremao i probudio se deset minuta pre početka, a onda na brzaka našao neku poslovicu na internetu da bude treća tema. Kao što se može videti, u svakom anagramu imam originalne konstrukcije i reči koje nije stavio nijedan enigmata. Ti to naravno nisi uopšte analizirao, već samo nešto sereš, pokušavajući da baciš senku na moje blistave uspehe. Kakve su ti namere, povrđuje i to što nisi u stanju da se potpišeš kao čovek. Prema tome, možeš ti da sumnjaš i insinuiraš, ali meni ljudi veruju i tu je kraj priče.

    ReplyDelete
  8. Umesto što TI sereš, mogao bi da se upoznaš sa pravilima igre kod takmičenja, nagradnih igara, raznih konkursa itd (a SIGURNO ih znaš) - organizatori i članovi njihovih užih i širih porodica NEMAJU PRAVA UČEŠĆA na istima. I nije prvi put da si kritikovan za ovo, ali je tebi prešlo u naviku i ne mariš za sumnje koje obilato prouzrokuješ. I prestani već jednom kad te neko napadne za neki konkretni slučaj da se pravdaš brojnim osvojenim nagradama i vrhunskim kvalietom svojih radova koji uopšte nisu predmet elaboriranja. Kad te neko satera u ćošak zbog nečeg sasvim drugog, a ti nemaš opravdanja i ne možeš da podneseš kritiku, ti odmah "ja sam šampion, ja sam najveći, ja sam osvojio toliko i toliko nagrada itd." i tako okreneš stvar na sasvim drugi, slepi kolosek, nadajući se da si se spasao. Utubi i glavu - ovde niko ne pominje niti osporava tvoje rezultate od ranije, pa čak ni ove radove kojima si pobedio, nego te kritikujemo i protestujemo zbog toga što ti kao organizator nemaš prava učešća, a samo tvoje učešće i nedaj bože uspeh, odmah je podložno ekspertizi.

    Čitali smo ranije na ovim blogovima da je bilo kritike i Željku Dimoviću zabog toga što je na Kolonijama i organizovao i sastavljao zadatke, ali i učestvovao (pa i pobeđivao). Nakon toga više se nije takmičio rešavajući svoje zadatke. Naučio čovek lekciju, ali ti ne, ti ponavljaš razred.

    ReplyDelete
  9. Ponoviću još jednom da pričaš gluposti i s ovom porukom ćemo završiti diskusiju, jer dovoljno sam ti dozvolio da anonimno komentarišeš.

    Na vrhunskom takmičenju Anagrammy Awards, koje organizuje Australijanac Larry Brash, on je i jedan od najuspešnijih takmičara, jer sastavlja odlične anagrame. Nikom od takmičara nije palo na pamet da zameri domaćinu sajta na tome, valjda zato što je u tim državama svet ležeran, opušten, gleda na sve to kao na igru i zabavu, nema dežurnih idiota koji će iznositi neke anonimne, neutemeljene optužbe.

    Ovo nije nagradna igra u novinama u kojoj se dodeljuju letovanja, kola i druge vredne robne i novčane nagrade, pa da zbog toga bude zabranjeno učešće organizatoru. Kao domaćin svojim učešćem želim pre svega da podignem kvalitet takmičenja, a u tome i uspevam, jer kad se takmiči šampion kao ja, onda i svi drugi učesnici imaju motiv više da sastave još bolje radove. Uostalom, da se ja ne takmičim kao organizator, da li bi Nenad Savić ili Ivan Andonov mogli da se u potpunosti raduju takvoj šampionskoj tituli? Naravno da ne bi, pravi si šampion onda kada pobediš najboljeg. Da li ja nešto nameštam, može se najbolje videti i po tome da su mi neke titule izmakle za bod-dva, pa čak i za svega nekoliko glasova.

    Ovde završavamo diskusiju, jer obe strane su dovoljno rekle, a oduzimaš mi dragoceno vreme, pošto upravo sabiram rezultate drugog kola na Međunarodnom prvenstvu Srbije. Sve dalje bilo bi tupljenje, a ti ako hoćeš da tupiš, imaš adekvatno mesto za tako nešto na blogu onog vodećeg zatupljivača Srbije. Samo, nisam nešto primetio da si bio aktivan kad su se komentarisale prevare aktuelnog predsednika ESS ili kako je u Vranju otet pehar najuspešnijem učesniku SES Sretenu Periću i poklonjen Bovanu. Tebi i sličnim govnarima smetaju samo moji uspesi, a na razne negativne pojave u srpskoj enigmatici ostajete nemi.

    ReplyDelete
  10. Čitam jutros ove komentare, po meni, razglabanja u smislu trla baba dlan, pa da nešto kažem! Kao prvo- treba skinuti kapu blogogazdi zbog volje, zalaganja i truda koji je uložio da nas nekolicinu zainteresiranih okupi na par sati! Mi smo, dakle, na to pristali pod uvjetima koje je on postavio. Ponavljam- MI SMO PRISTALI sudjelovati!
    Druga stvar- zar se Zoran, kog osobno poznajem, kako njega tako i njegovu obitelj, nije nebrojeno puta pokazao i dokazao kao vrstan enigmat( bar koliko ja znam) i slovima barata kao mi sa sitnim novcima! I zar mu, nakon svega, treba spočitavati, što je eto, imao privilegiju(čitaj: malo više vremena) da zna zadate teme, i da se uključi i pridonese masovnosti, a dakako i kvaliteti anagrama. Jer, njemu je zaboga stalo da samo natjecanje bude ako ne u razini, a ono malo iznad standarda.
    Zato apelujem- podržimo čovjeka da ustraje i traje, a ne "ubijati " ga čim to nama padne na pamet, jer smo, kao nezadovoljni plasmanom! Pozdrav Zorane i drž se!

    ReplyDelete
  11. Hvala, Ilija.

    Ako mi veruješ, te teme koje su predložili Ivan Andonov i Nenad Savić sam pogledao bukvalno na minut, samo da procenim da li je povoljna struktura slova i da li je nešto slično već anagramirano. Treću temu sam, kao što sam rekao, odabrao u žurbi da ne kasni početak takmičenja. Pokazalo se da su mi procene bile dobre, pošto su u svim temama sastavljeni neki odlični radovi.

    Ono što me boli i vređa je da neke osobe, koje nisu u stanju da komentarišu recimo to što se falsifikuje istorija enigmatike tako što se iz leksikona i bibliografije namerno izbacuju podaci o sjajnim rezultatima koje smo od 2005. godine postigli ja i članovi Saveza zagonetača Srbije, daju sebi za pravo da anonimno komentarišu nešto što je u svetu normalno, da domaćin sajta bude i jedan od takmičara. Onda još priča neke nebuloze tipa "pokaži se brale u ravnopravnim uslovima", a kad navedem gde sam sve svoje sposobnosti demonstrirao uživo, onda kaže kako niko ne osporava moje kvalitete?! Apsolutno je očigledna ta zla namera, da se omalovaže moji uspesi kroz neke insinuacije o neregularnosti takmičenja.

    ReplyDelete
  12. Зоки, честитам на заслуженој победи и на још једном од бројних такмичења која организујеш!

    ReplyDelete