19/07/2014

Novi saradnik Enigmatske radionice

Pre desetak dana prijatno me iznenadio mejl Josipa Štiftera iz Belišća, sastavljača zanimljivih matematičkih, logičkih i enigmatskih zadataka, čiji radovi verujem da će naići na lep prijem rešavača. 

Ukoliko ste čitali moju knjigu "World of Anagrams", mogli ste videti da je Josip u saradnji sa čuvenim anagramistom Vladimirom Kuterovcem pravio dugačke kriptograme sabiranja, od 10, 11, pa čak i 12 slova. Svoje umeće u pravljenju zavrzlama potvrdio je i kroz dve Fallerove nagrade, za enigmatske novitete go-križaljku i aldoku.

Ovog jutra (tačnije, za 15 minuta) u Enigmatskoj radionici biće vam predstavljen aldoku, slovna varijacija sudokua koja je svoju premijeru imala u "Kvizorami". Pokušajte da rešite zadatak, pa mi javite kako vam se čini. Moje mišljenje je da bi ovakve zagonetke, bez obzira što nisu lake za rešavanje, trebalo da se pojavljuju češće u enigmatskim i logičkim časopisima. 

Na slici: detalj sa grba Belišća.

1 comment:

  1. Ilija Đurković19/7/14 10:44

    Mogu da kažem da sam oduševljen ovom Josipovom zagonetkom koju sam već rješavao u "Kvizorami", a koja je izvanredan spoj logičke i klasične enigmatike, i kao takva prava poslastica za ljubitelje obije "grane" enigmatike.
    Mislim da bi svaki enigmatski časopis trebao da objavljuje ovakvu zagonetku.

    ReplyDelete