25/06/2015

Otvoreno pismo Dinku Knеževiću

Veoma je razočaravajuće da se jedan kolega, koga sam smatrao razumnim i inteligentnim, a pre svega časnim čovekom, pridružuje sramotnoj hajci koja se vodi na mene. Tu mislim na Dinka Kneževića (na slici), koji nije imao dovoljno hrabrosti i poštenja da sagleda činjenice i konstatuje kako su na takmičenjima u Vranju i Boru učinjene nepravde prema Sretenu Periću i meni. Žao mi je, Dinko, što moram ovo da ti kažem, ali nakon komentara koje si izneo više ne mogu da te smatram prijateljem, jer se ne družim sa onima koji podržavaju neistinu, nepravdu i krađe. U prethodnom periodu to je bilo oličeno pre svega u delovanju Milorada Živanića i njegovog portparola Slavka Bovana, koji je sad i glavna perjanica nekakve kontraofanzive, sa ciljem da se Živanić progura nazad u ESS i da se obore odluke koje je donelo Predsedništvo ESS.

Dakle, ovde se ne radi o tome da se neko dodvorava meni i ispunjava moje želje, niti je u pitanju nekakav revanšizam, nego su predstavnici klubova, kao članovi Predsedništva ESS, doneli poštenu i mudru odluku (jer nikom ništa nije oduzeto i svima u biografiji može pisati da su bili najuspešniji učesnici SES). Tebe, Dinko, kao i sve ostale ljude za koje znam da imate barem mrvicu savesti i poštenja, zamolio bih još jednom da, pre bilo kakvog komentara, pogledate činjenice. Izvolite, dame i gospodo, prebrojte pojedinačne medalje sa takmičenja u Vranju i Boru (prvo zlatne, pa zatim srebrne i bronzane), pa odgovorite na ova tri prosta pitanja:

1. Po kom to rezonu i kriterijumu dve pojedinačne zlatne medalje Sretena Perića (sastavljanje zagonetaka i kvizovka) mogu manje da vrede od jednog zlata i dve bronze Slavka Bovana? Napominjem još jednom da se za ovo priznanje uvek gledao broj zlatnih, pa srebrnih i bronzanih pojedinačnih medalja, a nikada nisu računate ekipne medalje niti je postojalo nekakvo "slobodno sudijsko uverenje" kao na izboru za Mis sveta ili najboljeg igrača Mundijala.

2. Kako to da moje pojedinačno zlato (anagramiranje) i dva srebra (sastavljanje zagonetaka, šah) mogu da budu manje vredni od jednog zlata i jednog srebra Dinka Kneževića?

3. Da li se na mnogim značajnim takmičenjima u svetu (poput Olimpijskih igara, na primer) ispravljaju plasmani kad se ustanove neke velike greške i neregularnosti? Zašto onda to ne bi bilo moguće i ovde, pogotovo što je reč o očiglednim krađama?

Za ovu problematiku, Dinko, potpuno je nebitan tvoj zlonamerni komentar u vezi Susreta enigmata Srbije u Kikindi, jer to o čemu pričaš je odavno arhivirano. Tačno je da mi je zasmetalo što sa čak četiri prva mesta nisam bio najuspešniji učesnik tih susreta, ali kad me je prošla ljutnja i kad sam shvatio da nemam osnova da se žalim (jer su tri discipline bile nezvanične), priznao sam da nisam u pravu i da je kolega Branislav Nikić imao bolji učinak po onome što je merodavno za to priznanje. Tako bi i ti, Dinko, trebalo da priznaš da je moj pojedinačni učinak u Boru bio bolji od tvog i da na prijateljski način zatvorimo ovo neslavno poglavlje. Pošteni ljudi se upravo po tome i razlikuju od onih nepoštenih, koji su u stanju da po svaku cenu brane neka nelogična, netačna i neodrživa gledišta, nalazeći najgluplja moguća opravdanja i objašnjenja. Takođe, pošteni ljudi presuđuju ni po babu ni po stričevima, a ne po tome ko im je bolji prijatelj.

P.S. U jako lepo društvo si upao, Dinko, da te brani Živanić... Pogotovo je smešno kad pročitamo na Bovanovom blogu da bivši predsednik ESS priča za neke ljude da su fukara, hohštapleri i intereždžije. Kakav biser od izjave, izrečena od nekog ko je postao predsednik neprofitne organizacije, pa onda otvoreno ukrao pare od ESS i "Nove zagonetke", prisvojivši saradnju sa časopisom "Alo"!

2 comments:

  1. Anonymous25/6/15 18:06

    E moj druže novosadski . . .
    Ti se možeš duriti do kraja života, jer ako nije bilo pravilnika takmičenja . . .

    ReplyDelete
  2. Na Susretima enigmata Srbije prethodnih godina nije postojao zvanični pravilnik takmičenja, ali se uvek posmatrao broj zlatnih, pa zatim srebrnih i bronzanih medalja u pojedinačnoj konkurenciji. Upravo zato je i postojao osnov za moju žalbu, jer je odluka o najuspešnijim takmičarima u Vranju i Boru doneta po nečijem slobodnom nahođenju, a ne po sistemu koji je primenjivan na ranijim takmičenjima.

    Predsedništvo ESS je konstatovalo da je zbog nepostojanja zvaničnog pravilnika bilo neregularnosti (zbog kojih su takmičari i enigmatska javnost dovedeni u zabludu), pa je donelo odluku da Sreten Perić i ja budemo ravnopravni dobitnici priznanja sa Slavkom Bovanom i Dinkom Kneževićem, čime niko nije oštećen i nikom nije oduzeta pobednička titula. Ja sam zadovoljan takvom odlukom, a dure se Bovan i Knežević, koji sami žele da budu pobednici (što je zaista nemoralno od njih, jer pošteni ljudi nikad neće insistirati da se oštete kolege koje su imale, u najmanju ruku, ravnopravne postignute rezultate).

    ReplyDelete