01/05/2015

Pravda ipak pobedila!

Kažu da je pravda spora, ali dostižna, a kad se taj citat primeni na Srbiju, to najčešće znači da oni koji su oštećeni moraju da na pravdu čekaju unedogled. Međutim, da ne mora uvek biti tako, pokazalo se na nedavnoj sednici Predsedništva Enigmatskog saveza Srbije, održanoj 26. aprila 2015. u Beogradu. Tom prilikom doneta je zvanična odluka da se isprave nepravde koje su na Susretima enigmata Srbije nanete Sretenu Periću i meni, kada nam nisu dodeljena priznanja koja smo zaslužili svojim rezultatima. 

Da podsetim, Sreten Perić je 2013. godine u Vranju imao najuspešniji pojedinačni učinak, što je oduvek bilo merodavno prilikom proglašenja najboljeg takmičara na SES. Perić je tada jedini osvojio dve zlatne medalje (u sastavljanju zagonetaka i kvizovci), ali je nagrada bez ikakvog obrazloženja poklonjena Slavku Bovanu, čiji učinak je bio slabiji. Godinu dana kasnije, krađa je ponovljena po istom receptu, i to samo zato da ja ne bih dobio nagradu. Predsednik ESS, Milorad Živanić, uručio je trofej Dinku Kneževiću, iako sam ja bio najuspešniji u pojedinačnim disciplinama (jedno zlato - sastavljanje anagrama, plus dva srebra - sastavljanje zagonetaka i šah). 

Mada je prilično dugo postojao otpor mom zahtevu da se te nepoštene odluke promene (zbog čega sam imao raznih neprijatnih sukoba preko interneta), činjenice su bile više nego očigledne i na mojoj strani. Predsedništvo ESS (koje je u međuvremenu donelo i potpuno ispravnu odluku da Živanić zbog nanete štete ne može da bude član saveza) nije moglo više da žmuri pred nepobitnom istinom. Na kraju je doneta zvanična odluka (moglo bi se reći - solomonsko rešenje) kojom se Sreten Perić i ja proglašavamo za najuspešnije učesnike SES u Vranju i Boru, ravnopravno sa prethodno proglašenim dobitnicima priznanja. 

Kao što možete videti u obrazloženju odluke, nisam uopšte tražio da mi se dodeli pehar, već samo to da se zvanično kaže ono što je potpuno jasno - da smo Perić i ja u Vranju i Boru imali najuspešnije učinke na pojedinačnim takmičenjima. Meni ta hrpa metala nije potrebna, jer i bez toga sam srpski enigmata koji je imao najviše uspeha na domaćim i međunarodnim takmičenjima. Imam tri puta više šampionskih titula i pobeda od Bovana, koji konstantno obmanjuje medije nečim što nije postigao u životu. Ali, šta drugo i očekivati od nekog ko i dalje aktivno sarađuje sa Živanićem i pokušava da ga progura nazad u savez. Možete videti na slici kako je u Vranju prijateljski grlio Sretena Perića, a sve ovo vreme nije bio u stanju da prizna kako je kolega oštećen i da je imao uspešniji učinak od njega. 


2 comments:

  1. Još samo da dodam, potpuno se slažem sa onim što piše u obrazloženju odluke i nemam nikakve zamerke na organizatore Susreta enigmata Srbije u Boru. Oni su bili odlični domaćini i uložili su maksimalan trud da se gosti osećaju prijatno. Celo ovo zamešateljstvo (uključujući i onu skandaloznu prekinutu skupštinu) poteklo je od smenjenog predsednika ESS. Zahvaljujem se članovima aktuelnog Predsedništva ESS, koji su smogli snage da donesu pravednu odluku i tako zatvore ovo neprijatno poglavlje.

    ReplyDelete
  2. Anonymous2/5/15 14:22

    Sade ćemo konačno odahnuti od silnih optužbi i kletvi !

    japaja

    ReplyDelete