02/09/2014

Radovi sa sastavljačkog takmičenja u Boru

Na takmičenju u sastavljanju zagonetaka, održanom proteklog vikenda u Boru, pobedio je Dinko Knežević, ispred mene i Slavka Bovana. Nas trojica smo ujedno bili i enigmati koji su imali najbolje rezultate u Boru, a najuspešniji učesnik Susreta enigmata Srbije proglašen je na osnovu nekog proizvoljnog i vrlo sumnjivog kriterijuma. Mislim da sam, uzevši sve u obzir, u pojedinačnim disciplinama bio za nijansu bolji od konkurenata, ali kako ono kaže narod, mogu da se žalim upravi Vodovoda.

Takmičari koji su sastavljali zagonetke imali su 90 minuta da naprave četiri rada: ukrštenicu (sa unapred upisanim pojmom RUDARSTVO), piramidu (upisana reč KRSTA), rebus u kome se u frazi nalazi reč RUDA i magični kvadrat 7x7, u koji je upisana reč BLISTER. Ovo što vidite su radovi koje sam sastavio u tom kratkom vremenu. Kao što iskusniji enigmati već znaju, na takvim turnirima se retko sretne neki ekstrakvalitet, najbitnije je sastaviti nešto solidno i popuniti sve kategorije. 

Kod ukrštenice sam gledao da imam lepe i poznate reči, a ispod uvodnog pojma sam odmah stavio HOTEL JEZERO i nastavio sa kombinovanjem. Pravila bodovanja su bila takva da se nije isplatilo jurenje nekakve beline 6x6, jer za kvalitet se moglo dobiti maksimum pet dodatnih poena.  

Kod rebusa sam prvo sastavio TU NEMA TRUDA (tune, mat, ruda), ali to mi se i pored lepog rešenja činilo isuviše jednostavnim, jer najduži pojam u frazi ima samo četiri slova. Na kraju sam stavio PIŠE STARI NERUDA (pi, šestari, ne ruda). Ne znam koliko sam poena dobio za taj rad, maksimalno se moglo dobiti 20 poena.

Kvadrat 7x7 bio je prilično zahtevan zadatak, pa sam otud imao i jedan prisvojni pridev TANAKIN (koji pripada Tanaki - japansko prezime Tanaka). Sastavio sam još jedan kvadrat (blister, listati, ispolin, sto reči, talenat, etičari, rinitis), ali nisam smeo da ga prijavim zbog sumnjive sintagme na četvrtoj poziciji. Kod ovog zadatka se uopšte nije gledao kvalitet reči, nego je vredeo ili 0 ili 49 poena, što mislim da nije bio dobar način bodovanja.

Kod piramide sam mogao možda naći i bolju "jedanaesticu", ali ovde se uopšte nije ocenjivao kvalitet reči, bilo je samo bitno da sastavljač upiše ispravne reči, pa koliko stigne. Organizator je pogrešio što nije vodio računa da postavi malo težu uvodnu reč, pa su pojedini iskusniji enigmati lako došli do poena tako što su se setili stare kombinacije Kostarikanac, Kosta Carina, itd. Ipak, nije bilo predviđeno da takmičari mogu da prijave "dvanaesticu", nego je data mreža sa jedanaest kvadratića u donjem redu.

1 comment:

  1. Moj bi predlog bio da se za ovakvo takmičenje izdvoji još sat vremena i da svakom enigmati bude dopušteno da koristi dve knjige. Isto to sam predložio i organizatorima Susreta zagonetača Hrvatske. Smatram da bi na taj način sastavljači imali više vremena da izbruse svoje radove i dobili bismo veći kvalitet zagonetaka i samog takmičenja.

    ReplyDelete