01/09/2014

Neregularnost takmičenja u Boru


Moje pretpostavke, da će na Susretima enigmata Srbije i ove godine takmičenja biti neregularna i da će se pravila opet proizvoljno tumačiti, u potpunosti su se obistinile. Zbog toga sam danas, dok je sve još sveže, poslao mejl vodećim ljudima sva tri kluba, kao i glavnom organizatoru SES u Boru, u kome sam ih zamolio da mi daju svoje viđenje onoga što se proteklog vikenda dešavalo na takmičenjima. Da upućujem nekakvu zvaničnu žalbu savezu (barem dok je na mestu predsednika onaj mufljuz) ne bi imalo naročito smisla.

-------------------------------------------------------

Poštovana gospodo,

Koliko sam uspeo da primetim, zvanično najuspešniji učesnik SES u Boru, Dinko Knežević, od osvojenih medalja (ne računajući one ekipne) imao je samo zlato u sastavljanju i srebro u rešavanju zagonetaka. Molio bih da mi odgovorite po kom osnovu je to proglašeno boljim učinkom od mog (zlato - anagramiranje, srebro - sastavljanje zagonetaka, srebro - šah)? Imao sam takođe srebro u rešavanju rebusa, ali iako je to lep rezultat, ne bih ga računao u zvaničan skor, jer se radi u parovima, a ne kao pojedinačna disciplina.

Ovu primedbu šaljem predstavnicima svih klubova, kao i glavnom organizatoru SES u Boru, pa očekujem da dobijem vaš odgovor i tumačenje onog što se dešavalo u Boru. Nažalost, bojim se da takav odgovor nemate i da je opet primenjeno proizvoljno tumačenje pravila. Takmičarima nije unapred saopšteno koje se to discipline računaju kao zvanične, iako sam ja pre nekoliko nedelja zahtevao od nadležnih da se to utvrdi, kako se ne bi ponovila prošlogodišnja krađa iz Vranja, kada je pehar nepravedno oduzet Sretenu Periću (koji je jedini imao dve zlatne medalje, u kvizovci i sastavljanju zagonetaka) i poklonjen Bovanu. Kao što svi znamo, šah i kvizovka su se oduvek ravnopravno računali sa ostalim disciplinama i za te igre su uredno dodeljivani pehari i medalje, kao i na ovogodišnjim susretima.

Takođe izražavam protest što su pojedina takmičenja (rešavanje i sastavljanje zagonetaka, plus kviz) bila potpuno neregularna. Stvarno je neozbiljno da ne postoji odgovarajuća sala sa dovoljno stolova i da enigmati sede načičkani jedan pored drugog i masovno prepisuju. Sede pored i dogovaraju se muževi i žene, članovi istog kluba, članovi iste ekipe, i onda se za takva neregularna takmičenja dodeljuju nekakve šampionske titule!? Smatram da bi za naredne Susrete enigmata Srbije, jedan od uslova za prihvatanje kandidature obavezno morao da bude i to da li domaćin može da obezbedi adekvatne uslove za takmičenje. Ako ne možemo da pravimo takmičenja da se ona održavaju pod poštenim uslovima, hajde onda da na susrete lepo dolazimo samo da se družimo i idemo na izlete.
 

Lep pozdrav,
Zoran Radisavljević


P.S. Naravno, ovaj mejl šaljem i Dinku Kneževiću, jer on je moj prijatelj i nemam šta da krijem od njega, a apsolutno sam siguran da nije nikad učestvovao u bilo kakvim nameštaljkama. Nadam se da to što pišem ne može narušiti naše odnose, a da se malo našalim, dodaću još u stilu filozofa - drag mi je Dinko, ali mi je istina draža!

2 comments:

  1. Koliko znam, uvek se računaju medalje i pojedinačno i ekipno, tako da je to kriterijum po kojem je neko najbolji na Susretima. Samo se to mora pre susreta naglasiti, kao i koje su discipline zvanične, a koje su nezvanične. Tako bi bilo najpravednije i to bi uklonilo sve dileme i probleme koji su se dešavali godinama unazad. Sale za rešavanje moraju biti dovoljno prostrane da svaki takmičar sedi sam i da ne može da prepisuje od drugih, pa bi tako dobili najbolje rešavače, a ne prepisivače. Po meni, ekipe mogu biti sastavljene po proizvoljnom kriterijumu i nema razloga insistirati da to budu samo enigmatski klubovi, jer u tom slučaju gosti iz susednih zemalja i oni koji nisu učlanjeni u neki od postojećih klubova, ne bi imali pravo učešća.

    ReplyDelete
  2. Ne, za tu pojedinačnu nagradu se na ranijim susretima nikad nisu računale ekipne medalje, a tako nešto ne bi ni imalo smisla, jer ekipni plasmani su druga vrsta rangiranja i te dve stvari ne treba mešati. Po takvom načinu računanja ja sam bio najuspešniji u Požarevcu, Perić je u tom slučaju jedini imao tri zlata prošle godine u Vranju, a ovde u Boru bi, po tom kriterijumu, nagrada pripala Bovanu.

    ReplyDelete