24/08/2014

Skice za borske razglednice (2)


OTVORENO PISMO RADOJICI JOVIČIĆU I MIROSLAVU LAZAREVIĆU

Poštovane kolege,

Ovu poruku vam šaljem jer ste obojica duži niz godina vodeći ljudi u UE “Vuk Karadžić” i EK “Nova zagonetka”. Prema ljudima nastupam uvek otvoreno i pošteno, pa zato nemam šta da krijem i kazaću vam neke moje poglede na aktuelnu situaciju u Enigmatskom savezu Srbije. Naravno, voleo bih da dobijem i neki vaš odgovor uoči predstojeće skupštine ESS u Boru, na kojoj ću, kao što znate, od strane ED “Đorđe Natošević” biti predložen za novog predsednika saveza.

Verujem da ćete se složiti sa mnom da su dani Milorada Živanića na toj funkciji odbrojani i da on nakon svojih nečasnih postupaka mora biti prvo opozvan sa mesta predsednika ESS (kad već nema morala da podnese ostavku), a potom i isključen iz saveza ukoliko ne vrati novac koji je oteo od svog matičnog kluba i pojedinaca. U prethodnih godinu i po dana Mile Janković, Željko Dimović i ja smo više puta upozoravali s kim imate posla, stoga mi je vrlo žao što ste do tog saznanja došli na način koji nije trebalo da se dogodi.

Što se tiče moje kandidature, mislim da bi stvarno bio red da ED “Đorđe Natošević”, udruženje koje je u svojim enigmatskim aktivnostima uvek imalo zapažene rezultate, konačno dobije i svog čoveka na čelu saveza. Bilo kakvo drugo rešenje moglo bi opravdano da se nazove nastavkom beogradizacije saveza (pa čak i da se izabere neko poput Ace Jankovića iz Kragujevca, koji je klupski čovek “Nove zagonetke”).


Neki od vas će verovatno reći da ja nisam baš omiljen u enigmatskim krugovima i da sam u svađi sa pojedinim ljudima. Ukoliko mislite da će se na skupštini ESS birati mister popularnosti, onda predlažem da vam glavni adut bude taj što sam vrlo neprijatne naravi kad se naljutim. Međutim, ako se za čelnog čoveka saveza traži čovek koji će pošteno raditi da donese pozitivne promene, onda mi nekako deluje logičnijim da se akcenat stavi na postignute takmičarske i organizacione uspehe, odnosno na celokupan doprinos popularizaciji enigmatike u Srbiji. Po tim normalnim kriterijumima, od mene nema boljeg kandidata. Ukoliko ste pošteni, mislim da u Boru nećete biti među ljudima koji će pričati o tome da sam problematična ličnost, da sam zreo za psihijatriju i tome slično (što su pojedinci, ponekad i uz sočne psovke, već radili).

Ono što ja nudim je poštena saradnja sa svim klubovima i enigmatima u Srbiji, bez ikakvog favorizovanja. Trenutno sam nezaposlen, imam vremena, energije i spreman sam da svojim znanjem, iskustvom i idejama pomognem da se poboljša razvoj i status enigmatike u Srbiji. Ko veruje u moje kvalitete i postignute uspehe i rezultate, nek glasa za mene, a ko ima problema sa poštenim pristupom i pozitivnim promenama koje donosim, njemu nek Živanić i dalje bude svetionik. Oprostite što moram ovo da kažem, ali bilo bi zbilja sramota da se u osmoj deceniji života grčevito borite za neke privilegije i povlastice. Svaka čast na vašem dugogodišnjem radu i postignutim rezultatima, ali o nekakvoj budućnosti (što se odnosi ne samo na ESS, nego i uopšte na celo srpsko društvo) glavnu reč treba da imaju mlađi ljudi i vrhunski znalci poput mene, koji će pošteno raditi na dobrobit svih i aktivno se truditi da privuku u savez što više mladih i talentovanih ljudi.

Lep pozdrav iz Novog Sada,
Zoran Radisavljević

3 comments:

  1. Da budem iskren do kraja, ovde moram dodati i sledeće.

    Sa Miroslavom Lazarevićem sam ranije bio u velikom sukobu, onda je nakon Susreta enigmata Srbije u Požarevcu izgledalo da će se stvari normalizovati, jer rukovali smo se, a ja sam mu i poklonio moju knjigu “World of Anagrams”. Zašto je on par meseci kasnije rekao Draganu Lojanici da mi ne dozvoli da na sajt ESS postavim obaveštenje o takmičenju koje organizujem, stvarno ne mogu da razumem, ali spreman sam da ponovo oprostim i taj i druge nekorektne postupke prema meni, sve zarad nekog rešenja koje će biti u korist srpskoj enigmatici. Kao što sam se pomirio sa Željkom Dimovićem i ponovo prijateljski sarađujemo, tako verujem da mogu i sa skoro svim drugima da uspostavim međusobno poverenje. Priznajem da je sa moje strane bilo vređanja i žao mi je što sam u ljutnji zbog raznih nepravdi koje su urađene prema meni izrekao neke ružne stvari.

    Sa gospodinom Jovičićem nisam imao neslaganja, čak smo se pre par godina dogovorili da pređem u UE “Vuk Karadžić”, ali onda se pojavio Milorad Živanić da urgira i spreči moj dolazak u klub. Ja se tom prilikom jesam malo razočarao u gospodina Jovičića, ali razumeo sam njegovu poziciju i nisam se naljutio. Ukoliko on misli da sada imam neki animozitet prema njemu, nek računa da je taj neslavni slučaj zaboravljen i da možemo lepo sarađivati. Bilo - ne ponovilo se, da osobe kao Živanić mogu da prave haos i sprečavaju poštene ljude da sarađuju.

    ReplyDelete
  2. Uzvraćam ljubaznost.
    Kako je uvaženi Zoran na moj skromni blog stavi link do ovog elitnog mjesta red je da se revanširam.
    Možete pročitati Priču iz kalifata. Možete, ali i ne morate.

    ReplyDelete
  3. To tvoje uvažavanje sačuvaj za one kojima se uvlačiš u dupe zarad neke lične koristi, mene ne moraš da uvažavaš.

    Da si malo više išao u literarnu sekciju, umesto što si se kupao u hladnoj Buni, možda bi i napisao nešto što je čitko i duhovito, ovako, gomila plitkih aluzija koje imaju malo veze sa istinom i realnošću.

    ReplyDelete